NUFFNANG

Jumaat, Jun 17, 2011

Kulit labu jadi topi keledar

PEMBONCENG dan penunggang motosikal memakai 'topi 
keledar' buatan sendiri di Lagos Nigeria.
KANO - Gara-gara harga topi keledar yang mahal di Nigeria, ramai pengguna motosikal mencuba pelbagai helah bagi mengelak disaman polis, lapor sebuah akhbar.

Polis Nigeria pening kepala selepas mereka menangkap sejumlah penunggang motosikal memakai kulit buah labu, belanga dan cebisan tayar di kepala sebagai ganti topi keledar.
"Kami tidak akan bertolak ansur dengan mereka. Kami memberikan cukup masa untuk pemilik motosikal membeli topi keledar," kata Komander Suruhanjaya Keselamatan Jalan Persekutuan, Yusuf Garba di bandar raya Kano, utara Nigeria.
Menurutnya, mana-mana penunggang motosikal yang tidak mengendahkan peraturan itu akan dikenakan denda dan polis juga akan merampas motosikal mereka.
Undang-undang yang mewajibkan penunggang dan pembonceng motosikal supaya memakai topi keledar mula berkuat kuasa pada 1 Januari lalu tetapi ia mencetuskan kekecohan di kalangan pemilik kenderaan dua roda tersebut. - Reuters
CLICK HERE ! FOR MORE INFO !


BROWSE 6X FASTER WITH OPERA MINI!

Hate the feeling of wanting to Like your friend's FB comment and at the same time, you want to reply your other friend's Twitter comment as well? It is loading oh-too-slow!

Get the legendary Opera Mini with DiGi today! 6x faster Internet browsing so it's faster than ever!

SMS "Opera" to 2000 to download and it is FREE now. Don't forget to share them with your friends!

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: