NUFFNANG

Sabtu, Jun 11, 2011

Wanita puas seks hidup sihat


SYDNEY - Kajian yang dilakukan oleh penyelidik-penyelidik Australia menunjukkan wanita yang puas menikmati kehidupan seks didapati memiliki tahap kesihatan yang lebih baik, lapor sebuah akhbar semalam.

Pendedahan itu dibuat berdasarkan kajian Program Kesihatan Wanita Australia yang menganalisis kehidupan seksual terhadap hampir 300 orang wanita berusia dari 20 hingga 65 tahun.
Mereka mendapati wanita yang kerap mencapai puncak syahwat kurang cenderung untuk jatuh sakit dan lebih bertenaga berbanding mereka yang tidak melakukan seks.
Golongan yang kerap melakukan seks didapati memiliki penampilan psikologi yang lebih baik daripada mereka yang mengadakan hubungan kelamin kurang dua kali sebulan.
Ketua penyelidik itu, Dr. Sonia Davison berkata, wanita yang kurang berpuas hati dengan persetubuhan mempunyai tahap kesihatan yang rendah dan kurang bertenaga.
"Ini menunjukkan kepentingan kepuasan seks sebagai antara bahagian penting penjagaan kesihatan kerana wanita kurang selesa bercakap mengenai isu itu dengan doktor," katanya.
- Agensi


CLICK HERE ! FOR MORE INFO !


BROWSE 6X FASTER WITH OPERA MINI!

Hate the feeling of wanting to Like your friend's FB comment and at the same time, you want to reply your other friend's Twitter comment as well? It is loading oh-too-slow!

Get the legendary Opera Mini with DiGi today! 6x faster Internet browsing so it's faster than ever!

SMS "Opera" to 2000 to download and it is FREE now. Don't forget to share them with your friends!

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: