Nuffnang Ads

Sabtu, Januari 28, 2012

Jadikan Insiden ‘Bunyi Aneh Dari Langit’ Iktibar, Pengajaran

Jadikan Insiden 'Suara Dari Langit' Sebagai Satu Iktibar - Harussani
KUALA LUMPUR – ‘Suara aneh dan menakutkan dari langit’ yang berlaku di Kota Samarahan, Sarawak, baru-baru ini mungkin merupakan satu amaran kepada umat Islam di akhir zaman ini.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, setiap umat Islam wajar mengambil iktibar atas kejadian-kejadian ganjil yang berlaku yang mungkin menjadi petanda kemurkaan Allah atas dosa-dosa yang dilakukan selama di muka bumi ini.
“Setiap yang ganjil berlaku di dunia ini wajar diambil iktibar oleh semua umat Islam..mungkin ia adalah amaran kepada kita..Rasulullah pun ada sebut kita ni umat akhir zaman…banyak petanda yang sudah berlaku…
“Kita perlu merenung diri bermuhasabah diri..terlalu banyak dosa yang kita lakukan, kita merupakan umat paling maju dan bertamadun..namun kita lupa Tuhan, kita semakin kufur padaNya, malah ada suara-suara yang berani mencabar Allah sekarang ni..,” katanya ketika dihubungi Mynewshub.my di sini hari ini.
Tidak menolak kejadian aneh tersebut sebagai salah satu petanda akhir zaman, Harussani turut menjelaskan bahawa beberapa perkara lain yang disebutkan Rasulullah SAW telah berlaku yang menguatkan dakwaan tersebut.
“Dah banyak petanda akhir zaman dah berlaku..hukuman yang pernah diturunkan Allah pada kaum-kaum terdahulu pun dah terjadi juga pada zaman sekarang.
“Rasulullah ada sebut dulu..ada orang yang akan tenggelam dalam bumi, dah berlaku kejadian manusia mati tenggelam dalam tanah runtuh..gempa bumi pun makin kerap berlaku, tiap-tiap bulan kita dengar ada gempa bumi…
“Anak-anak zina pun makin ramai, dah berpuluh-puluh ribu dah..dunia pun dah ada angin ‘sar-sar’, angin ‘sar-sar’ ni ialah angin batu, sekarang ni pun dah ada dah berlaku bencana ni..angin ‘sar-sar’ ni dulu diturunkan Allah kepada umat Nabi Luth,” ulasnya lagi.
Justeru, Mufti Perak itu menasihati umat Islam agar mengambil iktibar di atas segala kejadian yang berlaku kini dan bermuhasabah diri serta kembali kepada agama Allah yang sebenar sebagaimana yang disampaikan oleh Rasulullah SAW.
Insiden ‘bunyi aneh dan menakutkan’ dari langit yang berlaku di Kota Samarahan tersebut heboh diperkatakan di seluruh dunia dan dilaporkan pernah berlaku di Aaborg, Denmark dan Sweden pada tahun lalu.
Ekoran kejadian tersebut, timbul pelbagai andaian dari masyarakat umum yang mengaitkannya dengan fenomena akhir zaman dan merupakan petanda besar bahawa hari kiamat sangat hampir tiba sebagai pengakhiran dunia.
Selain itu, timbul juga andaian yang menyatakan  bahawa insiden itu berpunca dari sebuah program yang dikenali sebagai “High Frequency Active Auroral Research Programme” (HAARP) yang dianjurkan oleh Amerika Syarikat secara rahsia.
Bagaimanapun, tiada bukti yang menyokong hujah HAARP tersebut memandangkan kejadian itu berlaku di merata dunia dan amat mustahil melibatkan program yang berpengkalan di Gakona, Alaska tersebut.-

Rakaman bunyi suara dari langit di Kota Samarahan.


Ini pula bunyi yang di hasilkan dari program sulit Amerika “High Frequency Active Auroral Research Programme” (HAARP) .Cuba anda bandingkan bunyinya adakah sama?


Oleh ZAMZUKHAIRI NOORDIN

Sumberhttp://mynewshub.my


Huru-hara DUNIA 2012 ?



Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah Shallallahu Alayhi wa Sallam bersabda: Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal" 

Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?" Beliau menjawab: 

"Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. 

Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. 

Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: "Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al Quddus, Rabb kami Al Quddus!", karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".

Firman Allah Taala: Dan barang siapa yang menaati Allah dan rasul (Nya), mereka itu akan bersama-sama dengan orang-orang yang dianugerahi nikmat oleh Allah, yaitu: para nabi, para shiddiqien, orang-orang yang mati syahid dan orang-orang saleh. Dan mereka itulah teman yang sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah karunia dari Allah, dan Allah cukup mengetahui. (Surah 4 'Al Nisa: Ayat 69-70)

Saudara - saudari apakah sempat kita bertemu apa yang dijanjikan oleh Rasulullah Shallallahu Alayhi wa Sallam mengenai seorang Khalifah Allah akhir zaman dan turunnya Nabi Allah Isa Alayhis Salam yang akan membawa kemulian dan keadilan bagi seluruh umat manusia?

Jawapannya adalah . . . InsyaAllah YA . . !

NUBuAT Rasulullah Shallallahu Alayhi wa Sallam: 'Sekiranya DUNIA hanya tinggal 1 hari sahaja (sebelum qiamat pada hari Allah 1 hari = pada hari DUNIA 1000 tahun) nescaya Allah memanjangkan hari itu sehingga bangkit padanya seorang lelaki dari keturunanku atau dari kaum keluargaku, yang namanya seperti namaku, nama bapaku, ia akan memenuhi BUMI dengan kaadilan dan saksama sebagaimana BUMI dipenuhi kezaliman dan kekejaman' - (Hadith riwayat Abu Daud dan Tarmizi)

Firman Allah Taala yang bermaksud: 

'(Ingatlah) Ketika Allah berfirman: 'Hai Isa. Sesungguhnya Aku akan menyampaikan kamu kepada akhir ajalmu (kewafatan Isa) dan mengangkat kamu kepadaKu serta membersihkan kamu dari orang-orang yang kafir (Yahudi dan Kristian) dan menjadikan orang-orang yang mengikutmu (Muslim) di atas orang-orang yang kafir hingga hari kiamat. Kemudian hanya kepada Akulah kembali, lalu Aku memutus kan di antaramu tentang hal-hal yang selalu kamu berselisih padanya' (Surah Ali Imran: Ayat 55) 

Firman Allah Taala: "Dan tidak ada seorang pun dari kalangan ahli Kitab melainkan ia akan beriman kepada Nabi Isa sebelum matinya dan pada hari kiamat kelak Nabi Isa akan menjadi saksi terhadap mereka". (An-Nisa': 159)

Abu Malik mengatakan, bahwa firman Allah Subhanahu wa Ta'ala, "Dan tidak seorang pun dari Ahli Kitab, kecuali akan beriman kepadanya (Isa) sebelum kematiannya." (An-Nisa': 159) 

Itu teriaksananya besok ketika Nabi Allah Isa bin Maryam turun dari langit. Beliau sekarang hidup di sisi Allah Ta'ala. Kelak jika beliau sudah turun, maka semua Ahli Kitab beriman kepada beliau. Demikian, sebagaimana diriwayatkan oleh Ibnu Jarir Ath-Thabari. 

Sedang menurut riwayat Ibnu Abi Hatim dari Abu Malik, bahwasanya ada seseorang bertanya kepada AI-Hasan tentang firman Allah Subhanahu wa Ta'ala, "Dan tidak seorang pun dari Ahli Kitab, kecuali akan beriman kepadanya (Isa) sebelum kematiannya." (An Nisa': 159). 

Maka jawab AI Hasan: "Yang dimaksud sebelum kematian Isa. Yakni, bahwa Allah telah mengangkat Nabi Isa Alayhis Salam kehadirat`Nya, kemudian Dia akan membangkitkannya kembali kelak menjelang Hari Kiamat pada suatu posisi, dimana orang baik maupun orang jahat semuanya beriman kepadanya." 

Demikian pula kata Qatadah bin Da' amah, Abdurrahman bin Zaid ain Aslam dan banyak ulama lainnya. Berita itu diriwayatkan dalam Shahih Al Bukhari dan Shahih Muslim dari Abu Hurairah Radhiyallahu Anhu

Sebenarnya kita telah terlalu hampir dengan gerbang kiamat besar yang bakal melanda umat manusia sejagat. 

Bersedialah dengan kemunculan dajal yang menjelma dalam masa terdekat ketika umat manusia bergelut dengan kebuluran, kamatian yang mendadak tinggi, cuaca serta suhu BUMI yang melampau dan sebagainya akibat fenomena ini dan ingatlah kepada semua amal kebaikan yang belum kita sempurnakan serta dosa-dosa yang telah kita lakukan.


Sumber / http://www.youtube.com/watch?v=LzEupoI10vo&feature=player_embedded

Huru-hara DUNIA - Isyarat Rasulullah صلى الله عليه وسلم :http://my1worldcommunity.blogspot.com/2011/12/bhg-l-isyarat-rasulullah.html

NUBuat Rasulullah صلى الله عليه وسلم :http://nurhanizah1wc.blogspot.com/2012/01/world-famous-2012-clock-stops-mayan.h­tml

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

X-COPY



Configuration After installing, you might want to change these default settings: