NUFFNANG

Khamis, Julai 12, 2012

Aksi Kerang Menjadi Terkenal Di Internet


Seekor kerang telah melakukan satu aksi yang luar biasa dan aneh telah menjadi terkenal seperti selebriti, beribu-ribu orang telah menonton video aksi makhluk ini seolah-olah sedang menjilat secubit garam. 

Kerang yang diletakkan di atas meja makan malam dengan garam yang berselerak di sekitarnya,Tiba-tiba terjelir 'lidah' muncul dari cengkerangnya,untuk merasai garam yang diletakkan.
'Lidah' makhluk laut menyusup perlahan-lahan keluar dari cengkerangnya dan mengetuk di atas meja,sehingga hampir terkeluar penuh seluruh badannya. 
Tahukah anda? Sebenarnya Kerang tidak makan garam,Daging yang keluar dari cengkerang Itu bukan lidah,Tetapi adalah kaki kerang.kebanyakan kerang menggunakan 'kaki' mereka untuk bergerak dan menggali, kerana kebanyakan hidupan ini tinggal di bawah pasir atau lumpur.Kerang di atas meja ini mungkin cuba untuk mencari jalan keluar dengan menggali disekitarnya.
Kerang tidak makan garam, mereka makan tumbuh-tumbuhan dan haiwan kecil yang terapung-apung di dalam air menggunakan siphons mereka, atau jerami seperti dermatologi.Sebenarnya garam boleh mencederakan kerang.Ada kemungkinan garam di atas meja telah mencederakan kerang yang adal sebab itulah ia menarik balik kaki selepas menyentuh garam tersebut.sebenarnya kerang tidak, makan garam kerana kerang tidak mempunyai lidah, mereka hanya mempunyai kaki.
Source / Dailymail
LIHAT VIDEO

source / Youtube

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: