NUFFNANG

Selasa, September 25, 2012

BUKU 05049 YANG ANDA PERLU KETAHUI


Buku ini bertajuk : BABI 05049
BABI 05049 adalah sebuah buku yang dibuat oleh pereka Belanda, Christien Meindertsma , di mana beliau menghabiskan masa selama tiga tahun menyelidik bagaimana setiap bahagian babi di gunakan. Banyak bahan dan barangan disekeliling kita yang digunakan sehari-hari berasaskan babi, di mana kita tidak menyedarinya. Bagi umat islam barangan yang berasaskan babi adalah haram. Berikut adalah senarai kecil daripada barang-barang dan bahan-bahan yang mengandungi bahan dari babi. Anda lihatlah sendiri :


Topeng kecantikan impregnated dengan kolagen babi digunakan untuk membantu mengurangkan kedutan dan garis-garis penuaan pada wajah.

Dalam logam penapisan, gelatin teknikal dari babi digunakan untuk membantu pengaliran elektrolisis lebih lancar. Ia meningkatkan pertumbuhan kristal tembaga pada katod, yang membawa kepada produk logam murni pada akhir proses penapisan.

Dalam kertas pasir, gam tulang babi digunakan sebagai agen melekat antara kertas dan zarah kasar.  

Mortadella adalah sosej besar yang menggunakan lemak dari leher babi. Mortadella berasal dari Bologna, Itali.

Insulin adalah sejenis ubat yang digunakan untuk merawat kencing manis. Insulin dihasilkan dari pankreas babi dan adalah yang paling serasi dengan insulin manusia dari segi struktur kimia.

Hemoglobin adalah protein dalam sel darah merah yang digunakan untuk mengangkut oksigen ke seluruh badan. Baru-baru ini, hemoglobin yang diperolehi dari darah babi telah mula digunakan dalam penapis rokok. 

Asid lemak yang diperoleh daripada lemak tulang babi digunakan dalam cat automotif untuk kelihatan berkilat.

Asid lemak yang diperoleh daripada lemak tulang babi digunakan sebagai agen pengerasan dalam krayon dan juga memberikan bau yang tersendiri.

Bulu babi untuk membuat berus cat


Kuku dan kaki babi digunakan dalam masakan di seluruh dunia.


Kapsul diperbuat dari gelatin babi yang digunakan untuk sarung ubat serbuk.
LIHAT VIDEO :


sumber

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: