Nuffnang Ads

Jumaat, September 14, 2012

Gempar Kalimah Allah Muncul di Langit Rumah Ini

PONOROGO - Kalimah Allah muncul dari langit rumah pasangan Hidayati dan Wiyadi di Desa Ronowijayan Ponorogo, Jawa Timur. Anehnya, kemunculan kalimah ini hanya dalam tempoh satu jam, Iaitu sekitar pukul 7:30 pagi hingga 8:30 pagi setiap hari. 

Hidayati, pemilik rumah, mengaku, kalimah tersebut belum pernah muncul sejak rumah tersebut dibina 15 tahun lalu. Kemunculan kalimah itu terjadi pada hari Rabu 5 September lalu.
Ketika itu secara tidak sengaja, Hidayati melihat ada kalimah tersebut. Kerana takut dan bingung, atap genting rumah itu diganti dengan tujuan supaya kalimah itu tidak muncul. Namun walaupun beberapa kali diganti, kalimah itu tetap muncul.

"Dibuka gentingnya, dibersihkan, tetap saja ada. Diganti gentinya tetap saja ada. Genting dari manapun, kalau dipasang di sini tetap saja muncul kalimah disini. Kalau dipindah di tempat lain, tidak keluar kalimahnya. Ini anugerah, semoga kami sekeluarga tetap diberi keselamatan,” kata Hidayati, Sabtu (8/9/2012).
Cerita ini telah tersebar dari mulut ke mulut. Dalam waktu singkat, banyak penduduk setempat dan orang luar datang beramai-ramai ke rumah pasangan itu. Para pengunjung yang datang mengaku ketakutan dan mengakui adanya kalimah tersebut.

Mujiati, salah seorang penduduk, mengaku hairan melihat fenomena tersebut. “Rasanya meremang bulu roma melihatnya, di hati tertanya-tanya bagaimana boleh muncul kalimah ini.Belum pernah melihat perkara seperti ini,” katanya.

Sementara itu,  Ahmad Munir, salah seorang Imam di wilayah tersebut, mengatakan, tulisan tersebut adalah fenomena alam dan lumrah semulajadi. "Fenomena wujudnya kalimah itu merupakan petanda Allah menunjukkan kebesarannya," katanya.
Walaupun ulamak ini mengatakan ini bukan perkara aneh, namun penduduk setempat terus saja berduyun-duyun menyaksikan fenomena unik itu.

LIHAT VIDEO KALIMAH ALLAH MUNCUL DARI BUMBUNG RUMAH :

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

X-COPY



Configuration After installing, you might want to change these default settings: