Nuffnang Ads

Sabtu, November 10, 2012

Benarkah Bumi Akan Bergelap Pada 23, 24 dan 25 Disember 2012 ?


Pihak NASA menjangkakan akan berlaku fenomena bumi akan gelap selama 3 hari bermula pada 23, 24 dan 25 Disember 2012. Apakah ini satu bencana dan berakhirnya dunia ini? Entah benar atau tidak ini hanyalah jangkaan manusia sahaja

Para Saintis NASA menjangkakan perubahan alam semesta dengan kegelapan penuh pada bumi selama 3 hari bermula pada 23 Disember 2012 bukanlah akan berakhirnya usia  dunia, tapi ini adalah “Penjajaran Alam Semesta“, di mana matahari dan bumi akan berada pada satu garis lurus untuk pertama kalinya. Bumi akan bertukar tempat dari dimensi ke 3 ke dimensi 0, lalu bertukar lagi ke dimensi ke 4.
Diramalkan Semua planet seakan-akan berbaris pada 23,24 dan 25 nanti
Semasa proses pertukaran ini, seluruh alam akan menghadapi perubahan besar, dan kita akan melihat dunia yang baru (Dark of the Earth). Dunia gelap tanpa sinar, tanpa cahaya matahari.

Semasa kejadian ini berlaku pihak NASA menasihatkan, bersedialah, ketenangan amatlah diperlukan, saling berhubung antara satu sama lain, berdoa, dan terus berdoa. Beristirehatlah di rumah selama 3 hari tu tanpa mengira apa kepercayaan yang dianuti oleh seseorang.
 Banyak perbahasan tentang apa yang akan terjadi 3 hari tersebut tapi ramai yang tidak percaya. Kita sebagai umat Islam percaya Kiamat itu pasti berlaku, tetapi bila berlaku? ianya urusan Allah. kita tunggu dan lihat sahaja nanti pada 23, 24 dan 24 Disember 2012 itu, Ini hanyalah jangkaan atau ramalan manusia sahaja tidak pasti. Tapi kalau benar-benar terjadi, sekurang-kurang kita dah tahu dan bersedia menghadapi dunia baru selama 3 hari tu nanti.
Selama 3 hari itu diramalkan tiada lagi sebarang cahaya yang menerangi bumi . . .
Menurut sesetengah saintis lagi fenomena ini tidak akan memberi kesan yang besar kepada alam semesta, Fenomena ini hanyalah fenomena biasa sahaja.
Beginilah gambaran ahli saintis kedudukan planet termasuk bumi pada 23,24 dan 25
 Hanya Allah yang Maha Mengetahui segalanya, wallahu ‘alam…Assalamualaikum…

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

X-COPY



Configuration After installing, you might want to change these default settings: