NUFFNANG

Rabu, Januari 23, 2013

BATU KUCING

Batu sungai mungkin tidak kelihatan menarik kepada anda, tetapi apabila anda melihat apa yang telah dilakukan oleh pelukis dari Itali Ernestina Gallina anda pasti terpegun dengan keindahan batu sungai ini malah pasti anda ingin memilikinya.

Ernestina Gallina, dari Cenestino, Itali telah mempunyai bakat seni sejak dia masih kanak-kanak lagi. Dia suka melukis, tetapi kerana keluarganya tidak menggalakkan beliau untuk bergiat dalam bidang seni lukis dia tidak pernah dihantar kesekolah seni dan dia hanya menggunakan bakat seni beliau sebagai hobi. 

Pada tahun 1987, beliau dan keluarganya berpindah ke Nairobi, Kenya, di mana dia menemui sebuah dunia yang belum diketahui. Kemudian, satu hari di perpustakaan, dia terjumpa sebuah buku yang bertajuk lukisan zaman batu, beliau menjadi tertarik tentang bagaimana batu sungai yang mungkin boleh diubah menjadi karya-karya seni yang hebat. 

Ia memberikan beliau ilham untuk menggabungkan minatnya dalam seni dengan cintanya terhadap hidupan liar dan hasil lukisannya sangat cantik dan kelihatan benar-benar hidup.

Source / odditycentral







LIHAT VIDEO :

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: