NUFFNANG

Ahad, November 17, 2013

PENEMUAN IKAN DUYUNG SEBENAR DILAUTAN GREENLAND

GEMPAR penemuan sejenis duyung dilautan Greenland
Ikan duyung dianggap sebagai cerita dongeng untuk kanak-kanak atau sekadar lagenda terutama di Eropah dan di Malaysia digelar dugong. Namun dunia barat mengkaji dari semasa ke semasa bahawa spesis itu mungkin wujud di pantai Eropah dan Greenland serta bukan sekadar dongengan.

Melalui dokumentari “Mermaids: The New Evidence”, bukti terbaru mengenai kewujudan ikan duyung diperoleh pada 6 Mac lepas di perairan Greenland pada kedalaman 3000 kaki di bawah paras laut.
LAUTAN Greenland lokasi penemuan duyung
pengambaran kedasar laut ini disertai oleh seorang bekas pegawai daripada Jabatan Pentadbiran Lautan dan Atmosfera Kebangsaan Amerika Syarikat sebagai saksi spesis duyung memang benar-benar wujud.


Dua orang saintis yang menaiki sebuah kapal selam telah menemui spesis itu apabila ia berenang berhampiran kapal selam mereka dan bertindak menyentuh cermin kapal itu.
Ketika itu salah seorang daripada mereka yang berada didalam kapal selam itu ialah Bekas Pakar Biologi Marin Jabatan Pentadbiran Lautan dan Atmosfera Kebangsaan Amerika Syarikat, Dr Paul Robertson.

Video penemuan terbaru itu ditonton berjuta orang di laman YouTube dan siaran televisyennya juga di seluruh dunia melalui stesen Animal Planet mendapat sambutan menakjubkan.
TERBUKTI duyung tidaklah secantik ini
Bagaimanapun, daripada bukti itu, ternyata Ikan Duyung tidaklah cantik seperti yang digambarkan, tetapi rupanya seperti tengkorak dengan tangan yang mempunyai sirip ikan. Ekoran penemuan itu, pihak pentadbiran Greenland kini dikatakan telah menghentikan semua lesen carigali minyak di perairannya kemungkinan untuk menyiasat lebih lanjut mengenai habitat spesis itu.
Berwajah hodoh seperti tengkorak

TANGANNYA menyentu cermin kapal selam

Sebelum bukti video berkenaan, beberapa bukti video menunjukkan haiwan seperti ikan dengan rupa bentuk yang sama turut dilaporkan sekitar kawasan Greenland. Ini menjadikan Greenland bukan sekadar satu sudut dunia yang unik, tetapi juga misteri.

PENEMUAN MAKHLUK LUARBIASA DIPANTAI SAFANIYA TANAJIB.

Persoalannya adakah makhluk misteri ini ada persamaan dengan sejenis makhluk separuh manusia dan separuh haiwan "ALLISAPIEN" yang pernah mengemparkan dunia dengan penemuan makhluk ganjil ini di temui di pantai Safaniya di wilayah timur Tanajib.
PELANTAR minyak Tanajib di pesisir pantai Safaniya dari udara
Tanajib adalah pelantar carigali minyak yang dimiliki oleh Arab Saudi Oil Company (Saudi Aramco ), yang terletak di Teluk Parsi , 125 kilometer ke utara Damman. Namun kawasan itu kini telah menjadi kawasan larangan.

4 ulasan:

Azlan Strider berkata...

sehingga kini kisah duyung ini masih meninggalkan kita dengan misterinya...

Regards,
-Strider-

Tanpa Nama berkata...

Wujud ker blehh tgok dpan2 x

nur hidayah berkata...

Misteri....

nur hidayah berkata...

Misteri....

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: