NUFFNANG

Ahad, Januari 26, 2014

GURU CINA DENDA MURID MELAYU MAKAN RUMPUT MACAM LEMBU

INILAH wajah cikgu yang 'Menglembukan' muridnya.
SUNGKAI - Dua pelajar Tahun Empat sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) di sini, dikenakan hukuman tidak masuk akal apabila digantungkan loceng dileher dan dipaksa makan rumput seperti lembu, Khamis lalu oleh seorang guru bahasa Inggeris sekolah terbabit, hanya kerana tidak menyiapkan kerja sekolah.

Terkejut selepas mengetahui mengenai kejadian yang menimpa dua pelajar berkenaan, ibu salah seorang mangsa kemudian membuat laporan polis di Balai Polis Sungkai, semalam, berhubung tindakan melampau guru itu.

Menurut ibu seorang daripada pelajar terbabit, Yarnis Kasuma Dewi Zainal Abidin, 32, anaknya kini trauma dengan kejadian itu, kerana dikutuk dengan panggilan 'lembu' oleh rakan sekelas dan sekolah.

TERGAMAK GURU CINA INI MEMPERLAKUKAN 2 ORANG PELAJAR MELAYU SEPERTI LEMBU.
LOKASI kejadian.
Keadaan Makin PANAS Di Balai Polis Sungkai.Seorang Guru Cina Di SJKC Sungkai memperlakukan Pelajar Melayu Di Situ Seperti Lembu.Siap memaksa Pakai Loceng Dan Suruh Makan Rumput.  
LAPORAN polis yang dibuat ibu bapa terbabit.
Nama Murid :-
 1.Muhammad Naswinder Bin Muhammad Hamid
 2.Mohd Izat Iqbal Bin Mohd Harith.

Apabila sudah melibatkan sentimen kaum dan boleh menggugat keselamatan negara maka tindakan undang-undang harus dikenakan bukan setakat hanya tindakan dari Kementerian Pelajaran yang mana itu sudah tentu wajib. Pecat dari jawatan adalah hukuman palibg wajar.
APAKAH hukuman yang sesuai untuk cikgu yang menglembukan muridnya ini?
Akta hasutan paling sesuai untuk guru rasis ini. Kerajaan diminta bertindak segera jangan biarkan rakyat hilang sabar dan bertindak sendiri.

LIHAT VIDEO KEPETAHAN BUDAK NI MENGADU KEPADA WARTAWAN...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jangan hantar ke sjkc...pergilah ke sek keb yg berlambak

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: