NUFFNANG

Jumaat, Jun 06, 2014

AISHAH GABENOR BANK ALAM BUNIAN

Anda tentu pernah melihat tandatangan AISHAH pada matawang ringgit Malaysia. Sejauh manakah anda mengenali AISHAH ini sebagai gabenor Bank Negara Malaysia?

Semakan melalui Bank Negara Malaysia juga mengesahkan tiada gabenor Bank Negara bernama Aishah! Bank Negara juga mengesahkan satu-satunya gabenor wanita ialah Tan Sri Dato’ Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz, yang merupakan gabenor Bank Negara Malaysia ke tujuh dan masih berkhidmat sehingga kini.

Apakah duit dengan tandatangan AISHAH ini merupakan duit dari alam bunian sepertimana yang heboh diperkatakan suatu masa dahulu. Kononnya ketika dunia mengalami kemerosotan ekonomi malah Malaysia juga diserang oleh George Soros menyebabkan ekonomi kita lumpuh, sahabat-sahabat dari alam bunian telah membantu rakyat Malaysia dengan mengeluarkan sejumlah besar wang dari alam mereka untuk digunakan oleh rakyat Malaysia.

Mungkin kedengaran mustahil namun percayalah tiada apa yang mustahil di dalam dunia ini sekarang. Sejauh mana kebenaran cerita ini tidaklah dapat dipastikan. Berikut disertakan senarai nama gabenor Bank Negara Malaysia :

Gabenor Bank Negara Malaysia yang Ke-2: Tun Ismail bin Mohamed Ali (Julai 1962 – Julai 1980)
Gabenor Bank Negara Malaysia Ke-3: Tan Sri Abdul Aziz bin Taha (Julai 1980 – Jun 1985)
Gabenor BNM ke-4: Tan Sri Dato’ Jaffar bin Hussein (Jun 1985 – Mei 1994)
Gabenor Bank Negara Malaysia yang ke-5: Tan Sri Dato’ Ahmad bin Mohd Don (Mei 1994 – Ogos 1998)
Gabenor Bank Negara Malaysia ke-6: Tan Sri Dato’ Seri Ali Abul Hassan bin Sulaiman (September 1998 – April 2000)
Gabenor Bank Negara Malaysia ke-7: Tan Sri Dato’ Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz (Mei 2000 – Kini)
Apa yang pasti, sebenarnya tandatangan AISHAH yang diperkatakan milik bunian ini sebenarnya adalah milik Tan Sri Dato’ Seri Ali Abul Hassan bin Sulaiman, gabenor Bank Negara Malaysia keenam.
Gabenor Bank Negara Malaysia ke-6: Tan Sri Dato’ Seri Ali Abul Hassan bin Sulaiman (September 1998 – April 2000)
LIHAT VIDEO :

2 ulasan:

Unknown berkata...

Bismillah Gabenor tandatangan Aishah hanya Allah yang maha tahu, seterusnya disebaliknya wang tersebut ada cerita menarik buat manusia seluruh dunia. Insyallah beta terus mengupas satu-persatu mision infosibal.amin

Tanpa Nama berkata...

fuuuuu....ingatkan betul2 bunian...

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: