NUFFNANG

Sabtu, September 06, 2014

VIDEO: TANGAN WANITA INI SEPERTI GERGASI

DUANGJAY berusaha menjalani kehidupan seperti biasa dengan membuka gerai jualan meskipun sukar kerana mempunyai tangan besar.
BANGKOK - Seorang wanita berusia 59 tahun dipercayai memiliki sepasang tangan terbesar di dunia apabila setiap satu tangannya mencecah berat 9.5 kilogram, lapor akhbar MailOnline semalam.


Wanita itu, Duangjay Samaksamam terpaksa hidup dengan tangan gergasinya lebih 50 tahun kerana menghidap penyakit macrodystrophia lipomastosa.

Penyakit itu berlaku kerana lemak berkumpul di kedua-dua lengan menyebabkan ia membengkak dari bahagian bahu hingga ke jari.

"Tangan saya amat berat sehingga saya tidak mampu menyikat atau menyapu syampu rambut, ia amat sukar. Beberapa doktor berkata satu-satunya cara penyelesaian ialah dengan memotong kedua-dua tangan jika saya mahu berjalan dengan bebas. Namun, saya enggan berbuat demikian," katanya.

Seorang pakar bedah, Dr. Eiju Uchinuma pula berkata, kes tersebut amat luar biasa, malah punca penyakit itu juga masih tidak diketahui dan ia tidak boleh diubati. - Agensi

World's Biggest Hands: Body Bizarre Episode 3

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: