Menarik untuk dibaca!

Loading...

Rabu, Januari 29, 2014

MODEL BARU PERODUA ADA KELAINAN


Kuala Lumpur: Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd (PERODUA) yakin akan melancarkan model terbarunya pada separuh kedua tahun ini dan ketika ini sedang berbincang dengan rakan kongsi teknikalnya Daihatsu Motor Company Ltd (DMC), berkaitan spesifikasi teknikal kereta berkenaan.

Selasa, Januari 28, 2014

PULAU TERKECIL DAN PADAT PENDUDUK TERLETAK DI PULAU MIGINO AFRIKA

KELUASAN pulau ini hanyalah kira-kira 1800 meter persegi bersamaan 1/4 daripada padang bola sepak. Dengan pulau yang seluas ini ada lebih 1,000 penghuni di sini, ia benar-benar pulau terpadat di dunia.

GEMPAR! KAPAL PERANG CHINA MERONDA BERHAMPIRAN MALAYSIA

PASUKAN peronda terdiri daripada kenderaan Amfibia, Changbaishan dan dua kapal pemusnah.
BEIJING 27 Jan. - Sebanyak tiga buah kapal China semalam melakukan rondaan di kawasan maritim Tebing James yang turut dituntut oleh Malaysia, kejadian terbaharu dilihat untuk memperkukuhkan tuntutannya di kawasan perairan Laut China Selatan.

VIDEO KAKI RABA DI RAKAM DALAM MRT SINGAPURA

AWAS! kepada wanita dan gadis-gadis yang menaiki kenderaan awam seperti BAS, LRT dan MRT, satu video telah berjaya di rakam oleh seorang penumpang yang peka dengan keadaan di sekelilingnya, perangai lelaki yang suka meraba ada di mana-mana terutamanya di dalam kenderaan awam.

Ahad, Januari 26, 2014

VIDEO BUDAK KECIK BERCAWAT HANDAL MAIN SKATE BOARD.

UMURNYA baru 2 tahun, tapi kalau kita tengok budak kecik ni bermain skateboard seperti gaya seorang profesional. Memang hebat dan lucu bila budak umur 2 tahun pandai mengimbang badan, dengan berkaki ayam berkayuh laju meluncur jalanraya dengan teknik-teknik seperti orang dewasa.

GURU CINA DENDA MURID MELAYU MAKAN RUMPUT MACAM LEMBU

INILAH wajah cikgu yang 'Menglembukan' muridnya.
SUNGKAI - Dua pelajar Tahun Empat sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) di sini, dikenakan hukuman tidak masuk akal apabila digantungkan loceng dileher dan dipaksa makan rumput seperti lembu, Khamis lalu oleh seorang guru bahasa Inggeris sekolah terbabit, hanya kerana tidak menyiapkan kerja sekolah.

Sabtu, Januari 25, 2014

CUACA SEJUK DI MALAYSIA DIJANGKA KEMBALI NORMAL

Rakaman video tersebar luas di laman sosial kononnya memaparkan kejadian salji di Indonesia.
SHAH ALAM – Cuaca sejuk yang melanda beberapa negeri Pantai Timur beberapa hari lalu, dijangka kembali kepada bacaan asal menjelang minggu depan.

FENOMENA CUACA SEJUK BUKAN KERANA 'MATAHARI TIDUR'

FENOMENA 'Sleeping Sun'
Kuala Lumpur: Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM) menafikan dakwaan berlakunya ‘sleeping sun’ atau kurangnya aktiviti matahari serta perubahan iklim drastik di garisan Khatulistiwa yang menjadi punca kepada perubahan cuaca sejuk yang kini melanda negara.

Jumaat, Januari 24, 2014

'SEPERTI ADA AIS BAWAH TILAM'

ADAKAH Malaysia bakal di landa salji?
JERTIH: Cuaca tidak menentu sejak kebelakangan ini mencatatkan rekod suhu terendah iaitu 19 darjah Celsius di sekitar Besut, pagi semalam.

Khamis, Januari 23, 2014

NURUL IZZAH SAH BUAT FAIL MOHON CERAI

Nurul Izzah, 34
KUALA LUMPUR - Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini mengesahkan Anggota Parlimen Lembah Pantai daripada PKR, Nurul Izzah Anwar telah memfailkan permohonan cerai terhadap suaminya, Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim.

KOPI 3 DALAM 1 PENUH DENGAN KIMIA

PENGUNAAN bahan kimia yang keterlaluan dalam produk minuman dan makanan sudah tidak terkawal lagi. Ada yang sanggup mencampurkan semua jenis bahan kimia yang dihasilkan dari makmal ke dalam formula minuman sachet lalu mendakwa produk mereka mengandungi kopi berkualiti yang terpilih. Sebagai contoh, berikut senarai bahan-bahan untuk 2 jenis minuman kopi sachet segera yang dikeluarkan oleh SYARIKAT YANG SAMA.

KES LELAKI ANGKUH TERAJANG POLIS SUDAH KE MAHKAMAH

LELAKI angkuh ini cuba menumbuk Polis.
Kuala Lumpur: Satu rakaman video menunjukkan seorang lelaki dipercayai penceroboh sebuah kawasan ladang milik FELDA di Sabah menendang dan memaki hamun seorang anggota polis bantuan FELDA kini tersebar di media sosial.

FENOMENA SALJI DI INDONESIA DAN FILIPINA KEJUTKAN SAINTIS

FENOMENA aneh salji turun di utara Indonesia.
SEBELUM ini kita telah digemparkan dengan berita turunnya salji di beberapa buah negara seperti Mesir dan Vietnam ianya amat menakjubkan. Ramai yang mengatakan ini adalah petanda akhir zaman. Para saintis mengatakan paksi bumi telah berganjak dari tempat asalnya, inilah yang membuatkan kecelaruan cuaca dan iklim dunia.

ALAT MUSIK PELIK TAPI MENAKJUBKAN (VIDEO)

HANG DRUM itu lah namanya, berbentuk seperti dua kuali yang tertangkup. Menghasilkan bunyi merdu dan menenangkan jiwa bila mendengarnya. Di mainkan dengan mengetuk jari dan tangan pada bonjol-bonjol yang akan mengeluarkan nada bunyi yang berbeza-beza.

Rabu, Januari 22, 2014

MENCARI TAKTHA YANG SUDAH TIADA

KEMUNCULAN Raja Noor Jan Shah Raja Tuah, 56 tahun, yang mendakwa sebagai Sultan Melaka ke-44 selepas Melaka kehilangan sultan selama 477 tahun telah mendapat reaksi luar biasa daripada pelbagai peringkat sekali gus rentetan beritanya terus diikuti ramai untuk mengetahui kesudahan misterinya kelak.

Ahad, Januari 19, 2014

ARAB SAUDI PALING BANYAK KEMALANGAN JALAN RAYA

7,000 maut, 68,000 cedera nahas kenderaan tahun lalu
Riyadh: Kemalangan jalan raya mengorbankan lebih 7,000 orang di Arab Saudi pada tahun 2011, mencatat rekod trafik paling buruk dunia, melepasi angka korban dalam perang di Teluk, kata pegawai polis trafik. 

AIR KENCING LEMBU PENYEMBUH KANSER

INDIA – Sekumpulan penganut agama Hindu di Agra percaya air kencing lembu mampu menyembuhkan kanser. Bagi tujuan itu mereka akan beratur di kandang lembu milik DD Singhal setiap pagi bagi mendapatkan air kencing binatang tersebut.

KEPALA 'BERDURI' DITIMPA LANDAK

KEPALA Sandra dipenuhi duri landak.
Di Rio de Janeiro Seorang suri rumah mengalami kesakitan teruk selepas seekor landak jatuh atas kepalanya ketika dia keluar membawa anjingnya berjalan.

MELOYAKAN PEMBALUT LUKA BERDARAH DALAM NASI LEMAK

GELI plaster luka berdarah dalam nasi lemak
SEREMBAN - Seorang wanita terkejut bukan kepalang apabila menjumpai cebisan pembalut penutup luka dalam nasi lemak yang dihidangkan kepadanya oleh sebuah syarikat penerbangan tempatan, baru-baru ini.

KETAHUI KISAH BENAR PENYAKIT 'GOUT'

Sakit bak di gigit dengan gigi yang sangat tersangat  tajam...
PAGI itu, ibu jari kaki kiri Muazan Zainuddin, 52, terasa berdenyut-denyut dan membengkak. Dia bingkas bangun untuk mengambil ubat bagi meredakan kesakitan yang dialaminya. Malangnya, seluruh tubuh badannya tidak dapat bergerak. Kepalanya terasa pening manakala tengkuknya mengalami kekejangan hampir tiga jam.

Sabtu, Januari 18, 2014

PROTON LANCAR MODEL BARU LEBIH SPORTY

Dilengkapi rim 'sporty' 17 inci
Proton Holdings Bhd (Proton) hari ini melancarkan varian baharu Proton Suprima yang diberi nama Suprima S Super Premium, yang menampilkan ciri-ciri lebih 'sporty' berbanding varian terdahulu.

GEMPAR BOMOH TANGKAP JIN PAKAI TELEFON BIMBIT (VIDEO)

JIN yang di dakwa berjaya di tangkap.
Bomoh, Ibrahim Mat Zin mendakwa menangkap jin melalui telefon bimbit menggunakan umpan janggut sotong dan payung buruk.

Barangkali sebilangan penduduk Malaysia mengenali lelaki digelar 'Raja Bomoh'. Mungkin mereka pakar dalam kaedah rawatan Islam sudi melontarkan komen membina.

ASAL-USUL KELAHIRAN SEMULA 'SULTAN MELAKA' (VIDEO)

PETALING JAYA: Seronokkah jadi raja? Dapat apa kalau diiktiraf jadi raja dan perintah Melaka? Wang? Penghormatan? Kemasyhuran? Harta karun? “Ini bukan pasal harta (juga) bukan kerana harta dan wang ringgit. “Kalau boleh beta tak nak jadi raja. Bukan seronok pun. “Beta cuma pewaris takhta dan keturunan sultan, khalifah untuk memimpin dan membetulkan manusia yang tak betul.

Jumaat, Januari 17, 2014

CARA NAK JADI ORANG TERKENAL (VIDEO)

Insiden yang agak lawak ini berlaku sempena perayaan Thaipusam lokasi kejadian di Batu Cave. Seorang wartawan wanita sedang membuat liputan perayaan tersebut...tiba-tiba tercegat seorang mamat dengan selambanya buat "Interframe" nak tumpang glamour la tu. Kot-kot orang kampung atau aweknya di kampung halaman nampak dia keluar TV.

Khamis, Januari 16, 2014

RAHSIA DISEBALIK KESEDAPAN ROTI CANAI, KALAU GELI JANGAN TENGOK (VIDEO)

APA cerita ni, pakai seluar dalam pulak!
BUAT pengemar tegar 'Roti Canai', pastinya video di bawah ini memberikan kesan yang mendalam pada diri dan selera anda selepas ini. Saya mintak maaf banyak-banyak...untuk pengetahuan anda saya juga pengemar tegar 'Roti Canai' . Tapi sekarang tidak lagi, kecuali di gerai-gerai makan orang melayu.

Rabu, Januari 15, 2014

PAYUDARA INI BOLEH MEMBUNUH SAYA (VIDEO)

Elizabeth Starr
Los Angeles – “Payu dara saya boleh membunuh saya”. Itu luahan sesalan seorang pelakon filemselepas menderita sejak berbelas tahun lalu apabila implan payu daranya membesar seperti belon.

GEMPA BUMI KETIKA ARIEL SHARON HENDAK DIKEBUMIKAN!

Berita mengenai gempa bumi itu telah disahkan oleh Institut Geofizik Israel.
TEL AVIV- Isnin lalu, ketika pembunuh masyarakat Islam Palestin, Ariel Sharon hendak dikebumikan, utara Israel telah mengalami gempa bumi berukuran 3.5 skala Richter

Selasa, Januari 14, 2014

'SULTAN MELAKA' DITANGKAP POLIS

Raja Noor Jan Shah Raja Tuah
PUTRAJAYA: Penahanan Raja Noor Jan Shah Raja Tuah yang mendakwa dirinya 'Sultan Melaka’ di Jasin, Melaka hari ini adalah berdasarkan undang-undang negeri dan Perlembangaan Persekutuan, kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Zahid Hamidi. 

Ahad, Januari 12, 2014

GEMPAR GAMBAR ANGGOTA POLIS MABUK TEPI JALAN

Gambar yang tersebar di Facebook dan blog.
SHAH ALAM - Gempar apabila di laman-laman media sosial tersebar gambar dua anggota polis peronda yang dipercayai mabuk dirakam tertidur dalam kereta peronda yang diberhentikan di bahu jalan.

BRIM: Maklumkan nombor akaun kepada LHDN segera

Penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) diminta memaklumkan nombor akaun bank mereka kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) jika belum berbuat demikian sebelum 31 Jan bagi proses pembayaran.

SETELAH 8 TAHUN MEMBUSUK, ARIEL SHARON DI CABUT NYAWA

Ariel Sharon koma sejak tahun 2006 akibat diserang angin ahmar
BAITULMAQDIS 11 Jan. - Bekas Perdana Menteri Israel, Ariel Sharon (gambar) dilaporkan meninggal dunia hari ini pada usia 85 tahun, menurut ahli keluarganya kepada Radio Tentera Israel.

PENGALAMAN SEORANG TUKANG MANDI MAYAT (KISAH BENAR)

Kisah benar ini diceritakan oleh Ustaz Abu Bakar Abdul Aziz. Ia berlaku di kawasan daerah Gombak di mana jurumandi memandikan jenazah yang agak kaya orangnya dan berpengaruh. Begini ceritanya.

Sabtu, Januari 11, 2014

PELIK BATU INI KUAT MEROKOK

SEMUA jenama rokok di hisapnya...tak memilih.
JIKA di perhatikan, batu ini bentuknya biasa saja dan tidak ada yang pelik. Cuma jika di lihat betul-betul ia miriP kepala manusia dengan mulutnya sekali. Batu ini dianggap pelik dan ada kuasa ghaib sebab batu ini boleh merokok dan mampu menghabiskan sebatang rokok hanya dalam waktu beberapa minit. Wow! lagi la pelik!!!

Jumaat, Januari 10, 2014

PONTIAN BUKAN DI LANDA GEMPA BUMI

KEADAAN rumah kedai tiga tingkat yang mengalami kerosakan di bahagian tiang dipercayai akibat gempa bumi di kawasan komersial Kukup Laut, dekat Pontian, Johor, semalam.
PONTIAN 9 Jan. - Empat daripada 16 kedai tiga tingkat di kawasan perdagangan baharu yang dikatakan bergegar di Kukup Laut, dekat sini dipercayai mengalami kerosakan di bahagian tiang.

PERANCIS HUKUM WANITA ISLAM TUTUP MUKA

Versailles: Mahkamah Perancis kelmarin mensabitkan seorang wanita kerana menutup muka sepenuhnya di khalayak ramai dan menolak usahanya yang mahu memastikan larangan pemakaian burqa di negara itu tidak menepati Perlembagaan. 

BIODATA IBLIS YANG ANDA PATUT TAHU


Nama sebenr : IBLIS LAKNATULLAH

Kelahiran : Bermula dari keengganannya sujud kepada Nabi Adam a.s

Status diri : Fasik kelas pertama

Khamis, Januari 09, 2014

BUDAK KECIL NYANYI MACAM ORANG DEWASA (VIDEO)

JIKA di Malaysia ada rancangan "Idola Bintang Kecil", di luar negara pun ada juga, penyanyi cilik mereka memang dahsyat-dahsyat boleh meremang bulu tengok mendengar dan melihat gelagat mereka. 

UNTA PELUK BEKAS PEMILIK KERANA TERLALU RINDU

Unta memeluk bekas pemiliknya yang melawat ladang yang kini dimiliki pemilik baharu.
SEEKOR unta di Riyadh menunjukkan emosi seperti manusia dan ingatan yang kuat apabila ia memeluk bekas pemilik warga Arab Saudinya dengan penuh kasih sayang selepas berjumpa kembali sejak sekian lama. 

Rabu, Januari 08, 2014

BUDAK 2 TAHUN PERANGAI MACAM DEWASA (VIDEO)

Dah lama kita tak dengar berita budak kecik hisap rokok. Terakhir Ardi Rizal berusia 2 tahun dari Indonesia. Dan yang terbaru dari negara China pula, satu video kanak-kanak berusia 2 tahun ketagih menghisap rokok. Dalam video tersebut kelihatan kanak-kanak kecil ini berlagak seperti lelaki dewasa.

TUBUH SASA UMUR BARU 14 TAHUN

UNTUK menjadi 'kanak-kanak terkuat di dunia' adalah impian semua kanak-kanak yang tidak pernah diterjemahkan ke dalam realiti. Tetapi Jake Schellenschlager telah berjaya menjadikan impiannya menjadi kenyataan.

Selasa, Januari 07, 2014

JASAD BAYI TERAPUNG BUKAN REKAAN

ALOR GAJAH: Jasad bayi yang kelihatan terapung di Tanah Perkuburan Islam Padang Sebang di sini, Sabtu lalu bukanlah gambar palsu menggunakan teknik pengolahan foto, malah penggali kubur yang mendukungnya menafikan melambung jenazah bayi itu.

BINATANG YANG HIDUPNYA HANYA 3 JAM

USIANYA hanya 3 jam...
Di kenali juga dengan nama 'Tisa’s Flower' adalah sejenis serangga purba. Spesies serangga ini di anggarkan hidup 200 juta tahun yang lalu. Salah satu tempat kemunculan serangga ini adalah di Tisa River.

BAHAYA DUDUK ATAS DOMPET BAGI LELAKI

LELAKI  memang sudah terbiasa meletakkan dompet di dalam poket belakang seluar mereka. Sehinggakan mereka sendiri tidak sedar bahawa amalan itu sebenarnya mendatangkan bahaya kepada mereka.

Isnin, Januari 06, 2014

TUBUH SASA PALSU

BENTUK tubuh yang penuh dengan implan
NEW YORK: Justin Jedlica sudah menjalani 90 pembedahan plastik untuk mendapatkan susuk tubuh yang sempurna.

Lelaki berusia 32 tahun ini sudah membelanjakan lebih RM300,000 sepanjang 10 tahun lalu dalam usaha untuk kelihatan seperti anak patung hidup.

ANAK LEMBU DUA KEPALA LAHIR DI MAGHRIBI

ANAK lembu berkepala dua ini dilahirkan di sebuah kampung di utara Mahgribi.
SEFROU - Penduduk di utara Maghribi gempar apabila seekor anak lembu berkepala dua telah dilahirkan baru-baru ini, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Ahad, Januari 05, 2014

KURANG TIDUR PUNCA OTAK ROSAK

STOCKHOLM - Satu kajian yang dijalankan sebuah universiti Sweden mendapati, individu yang tidak tidur semalaman boleh berdepan kerosakan otak, sama seperti kesan dipukul di bahagian kepala.

BEBOLA MISTERI PETANDA GEMPA BUMI

OBJEK misteri jatuh dari langit di Brazil pada 2012
Ia dikaitkan dengan UFO (Objek Terbang Tidak Dikenali) dan halusinasi serta dianggap sebagai petanda dunia akan kiamat.

Sabtu, Januari 04, 2014

AWAS JANGAN JAWAB ATAU DAIL SEMULA

PAGI tadi semasa memandu ke tempat kerja sambil mendengar siaran 'Radio Malaysia Klasik Nasional', Saya tertarik dengan satu info yang di sampaikan oleh dj radio tersebut. Menurut beliau info ini dari D9 (Cawangan Jenayah Berat) Kuala Lumpur, bermakna info ini boleh di percayai. Samada info ini benar atau palsu yang penting kita harus berhati-hati pada zaman yang serba canggih ini.

KECOH CCTV RAKAM JIN JILAT MAKANAN ATAS MEJA

KECOH! Sekarang ni di facebook, twitter juga di blog-blog mengenai satu rakaman CCTV lembaga hitam di percayai 'Jin' yang kelihatan sedang naik ke atas meja dan menjilat makanan yang terhidang.

Khamis, Januari 02, 2014

KERANA SERONOK SEKOLAH SAMPAI KEPALA TERSEPIT KERUSI

KEPALA seorang murid tahun satu yang tersepit kerusi di hari pertama persekolahan.
Hari ini merupakan hari pertama untuk sesi persekolahan bagi tahun 2014 bagi sesetengah negeri, pelbagai ragam dan keletah murid-murid yang menarik perhatian lensa kamera.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

X-COPY



Configuration After installing, you might want to change these default settings: