Menarik untuk dibaca!

Loading...

Rabu, Disember 19, 2018

FIRE FIGHTER'S PRAYER...

FIRE FIGHTER'S PRAYER...
When i am called to duty, God
Whenever flames may rage
Give me strength to save some life,
Whatever be its age.

Help me embrace a little child
Before it is too late,
Or save on older person
From the horror of that fate.

Enable me to be alert and
Hear the weakest shout
And quickly and efficiently
To put the fire out

I want to fill my calling
And give the best in me
To guard my every neighbor
And protect their property.

And if, according to my fate,
I am to lose my life,
Please bless with your protecting
Hand the special people in my life.

-Author unknown.


Jumaat, September 14, 2018

Bahaya Rupanya Makan Jering ,Boleh Akibat Kegagalan Buah Pinggang.

Bahaya Rupanya Makan Jering ,Boleh Akibat Kegagalan Buah Pinggang.


Musim jering sudah bermula. Jering sudah mula dijual di pasar-pasar. Bau bilik air awam dan di rumah-rumah mulai semerbak harum dengan aroma buah yang bernama "Jering atau Jengkol". Bagi hantu jering awas! Sila baca artikel ini sampai habis!

Rabu, September 05, 2018

Menyeramkan...siapa budak itu?

Siapa budak tu?

HAIRAN, tiba-tiba ada gambar wajah kanak-kanak di dalam kereta Proton Wira yang terbabit kemalangan maut di Kilometer 21, Jalan Gua Musang-Kuala Krai, dekat Gua Musang, semalam.

Selasa, Ogos 28, 2018

Rahsia suburkan pokok cara mudah

Bagi yang suka menanam pokok ha! ini ada satu petua atau cara buat supaya pokok yang kita tanam jadi gemuk dan subur.

Sabtu, Ogos 25, 2018

Orang Asli pakai "Pokok Tetulang", je sembuhkan tulang patah tak payah jampi-jampi.

Orang Asli pakai "Pokok Tetulang", je sembuhkan tulang patah tak payah jampi-jampi.

Pokok Tetulang banyak terdapat di Malaysia. Mungkin ada yang pernah melihatnya yang turut di tanam di kawasan halaman rumah sebagai hiasan tetapi sebenarnya mempunyai kebaikan dalam merawat penyakit manusia. Cuma ramai tidak tahu. Apa salahnya kita mencuba...

Sabtu, Ogos 18, 2018

Benarkah Perang Akhir Zaman Akan Mengunakan Batu dan Kayu?

Hancurnya bangsa Yahudi merupakan salah satu daripada tanda-tanda datangnya hari kiamat. Bermula dengan sebuah peperangan besar yang melibatkan banyak bangsa di dunia termasuk bangsa Yahudi.

Jumaat, Ogos 17, 2018

Tip mencari ketenangan dan kebahagiaan

Tip mencari ketenangan dan kebahagiaan

SESUNGGUHNYA dalam kehidupan kita ini sama ada kita bahagia atau derita, tenang atau tertekan, semuanya bermula daripada kawalan minda. Jika kita pandai mengawal fikiran melalui minda, emosi akan terjaga, dan akhirnya tindakan akan terkawal. Walaupun, kita berada dalam situasi yang tidak menenangkan (negatif), kawalan fikiran (secara positif) akan menenangkan emosi (menjadi positif).

Sabtu, Ogos 11, 2018

APA ITU PELESIT

Pelesit suka menggunakan belalang sebagai medium penyamarannya

APA ITU PELESIT...
Pelesit merujuk kepada sejenis makhluk halus, menurut kepercayan melayu ianya hantu yang dipelihara bagi tujuan sebagai pelaris dan pemanis. Hantu ini dikatakan secara cerita lisan bahawa sangat berusaha menjadikan tuannya disukai ramai.Ia dinamakan pelesit kerana ia melesetkan (menyesatkan) melalui tujuan melaris diri.

Khamis, Ogos 09, 2018

Hadis Rasulullah tentang manfaat air hujan sebagai ubat paling mujarab

Setiap saat air berpindah dari lautan menuju atmosfera lalu kembali lagi menuju daratan
Hadis Rasulullah tentang manfaat air hujan sebagai ubat paling mujarab.

Hujan merupakan anugerah yang diberikan Allah SWT bagi semua makhluk di alam semesta.Tapi tahukah anda air hujan juga dapat mengubati berbagai jenis penyakit?

Selasa, Ogos 07, 2018

Banyak gempa tanda hampir kiamat

Banyak gempa tanda hampir kiamat...
"GEMPA BUMI" kita sebut sebagai bencana atau fenomena alam. Namun, banyaknya berlaku gempa itu juga adalah tanda-tanda kiamat makin hampir.

Ahad, Julai 29, 2018

6 jenis pokok ini jangan main-main, pesan Si Penggali Kubur...

Tempat tinggal manusia sudah tentunya di rumah. Tapi anda tahu tak di mana makhluk halus tinggal?

Yamaha YZF R15 menawan dan berbaloi untuk dimiliki.

Yamaha Malaysia sah melancarkan Yamaha YZF R15 baharu yang berharga RM11,988 di Stadium Negeri Batu Kawan,Pulau Pinang baru-baru ini.

Khamis, Julai 26, 2018

Petua Hilang Resdung Cara Paling Mudah

Petua Hilang Resdung Cara Paling Mudah
Ini ada satu kisah benar dan perkongsian dari seorang rakan di FB. Kisahnya begini...

Sabtu, Julai 21, 2018

PETUA BELI BUAH DURIAN DARI PAKAR DURIAN.

Semua orang hendak makan isi durian yang manis dan berlemak tapi selalunya mesti dapat yang tak seperti kita inginkan...hampehhh...

Jumaat, Julai 20, 2018

BUAT SENDIRI PAGAR GHAIB DIRUMAH...

Pernah tak dengar orang mencuri tapi tak lepas keluar. Nampak lautan yang luas, nampak dinding yang tinggi. Pusing-pusing kat kawasan itu juga.

Isnin, Julai 16, 2018

Dari rumah mayat...

Dari rumah mayat...
Ayah aku bekerja sebagai petugas hospital selama 40 tahun.

Ahad, Julai 15, 2018

KHASIAT DURIAN BAKAR YANG TIDAK DIKETAHUI RAMAI.



Bagi anda yang yang hantu buah durian, pasti akan tertanya-tanya dengan sajian yang satu ini iaitu " Durian Bakar".

KISAH BENAR MASUK KAMPUNG ORANG BUNIAN...


KISAH BENAR MASUK KAMPUNG ORANG BUNIAN...
Ramai yang ketawa terbahak-bahak apabila saya mendakwa telah berkomunikasi dengan orang bunian untuk mendapat gambaran yang sebenar mengenai alam itu.

Khamis, Julai 12, 2018

KETAHUI 1001 RAHSIA PERIBADI SENDIRI

Ujian Personaliti Diri Anda

UJIAN PERSONALITI
ambil sedikit masa untuk jawap soalan ini sebab ia benar-benar melambangkan siapa anda sebenarnya2..

Sabtu, Jun 30, 2018

PETUA HIDUNG TERSUMBAT YANG RAMAI TIDAK TAHU

Korang mesti ada pengalaman kan anak hidung tersumbat. Tido pon tak lena. Kejap-kejap jaga, kejap-kejap jaga. Kalo budak dah besar, pandai laa nak bagi tau. Kalo baby atau anak umor setahun dua tahun gitu, faham faham je laa kannn. Kesiannn sangat.

Rabu, Jun 27, 2018

Tumbung Kelapa Untuk Merawat Penyakit

Tumbung Kelapa Untuk Merawat Penyakit
Dipetik dari Pusat Rawatan As- Syifa An Nur.

Hari ni ada pesakit mengalami masalah penyakit Kulit (eczema) kulitnya mengelupas2. Insya Allah kita ikhtiar dengan menggunakan tumbung kelapa.

Khamis, Jun 21, 2018

RAHSIA DARAH DAN PERWATAKAN MANUSIA

Rahsia Jenis Darah Dan Perwatakan

Adakah jenis darah yang mengalir dalam tubuh kita mampu menggambarkan personaliti sebenar diri kita sendiri?
Menurut salah sebuah institut di Jepun,

KEHEBATAN BUAH NENAS YANG TIDAK DIKETAHUI RAMAI

JANGAN TAKUT MAKAN NENAS LAGI LEPAS TAHU KHASIATNYA YANG BANYAK INI.
Nenas antara buah yang ibu hamil takut nak makan kerana kononnya boleh menyebabkan keguguran di awal kehamilan.

Rabu, Jun 20, 2018

KHASIAT KACANG BENDI YANG TIDAK DI KETAHUI RAMAI

Khasiat Kacang Bendi

Banyak orang di dunia menghidapi penyakit kencing manis. Yang berikut ialah penawar mudah untuk penyakit kencing manis. Kacang bendi merupakan sayur-sayuran semula jadi yang boleh digunakan sebagai ubat untuk merawat penyakit kencing manis.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

X-COPY



Configuration After installing, you might want to change these default settings: