NUFFNANG

Sabtu, Mei 07, 2011

Lori aneh di padang pasir Nevada

Di tengah gurun Nevada di Amerika Syarikat, Berdiri sebuah lori besar dan menakjubkan terbuat dari dua lori 18 roda yang dinamakan "Meet the Big Rig Jig".
 escultura com camiões - big rig jig
Mike Ross adalah seorang arkitek dan perancang bangunan, merancangkan sebuah patung skala monumental sejak tahun 1998. Di antara sekian banyak karyanya inilah lori terbesar,pernah dibina di gurun Nevada, USA.
Untuk melaksanakan cabaran ini otentik dengan undang-undang graviti diperlukan untuk merancang selama berbulan-bulan sebuah struktur yang mampu mempertahankan berat lori baik dan keseimbangan itu supaya terus  tegak.Lihat video berikut.


 Setelah semua persiapan ini, Mike Ross dan sejumlah besar sukarelawan memulakan proses pengelasan bahagian-bahagian yang berbeza untuk rangka sekitar 25 tan, pada ketinggian 15 meter inilah Salah satu cabaran besar beliau.Pihak  media telah di jemput untuk pelaksanaan projek ini. Hasilnya adalah karya yang menakjubkan daripada hampir 15 meter. Sebuah kegilaan yang nyata yang mengingatkan kita pada karya-karya hebat yang lain.
 escultura com camiões - big rig jig


 escultura com camiões - big rig jig








Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: