NUFFNANG

Sabtu, Mac 19, 2011

Ikan duyung ada di Israel?

Ikan duyung ada di Israel?



GAMBAR menunjukkan seorang wanita memakai kostum ikan duyung.





TEL AVIV - Sebuah pihak berkuasa tempatan dekat Haifa akan memberikan ganjaran AS$1 juta (RM3.54 juta) kepada orang ramai yang berjaya merakamkan gambar atau menangkap ikan duyung yang didakwa terdapat di laut bandar Kirvat Yam, Israel, lapor sebuah akhbar semalam.
Menurut jurucakap Majlis Perbandaran Kirvat Yam, Natti Zilberman, hadiah wang tunai itu ditawarkan kerana terdapat banyak dakwaan bahawa ramai orang terserempak dengan ikan tersebut.
"Ada yang berkata badannya separuh wanita dan separuh ikan. Ia melompat seperti ikan lumba-lumba, membuat pelbagai helah dan kemudian hilang begitu sahaja," kata Zilberman.
Kebanyakan saksi menyatakan mereka menyaksikan ikan itu semasa matahari terbenam.
Dakwaan itu menyebabkan ramai pelancong dan penduduk tempatan mengunjungi kawasan pantai dengan harapan dapat melihat makhluk tersebut.
Seorang saksi, Shlomo Cohen berkata, dia bersama lima rakannya pada mulanya terserempak dengan seorang wanita sedang berbaring di atas pasir dalam keadaan pelik.
"Kami menyangka ada wanita sedang berjemur tetapi apabila kami menghampirinya, ikan duyung itu terus melompat ke dalam air dan hilang. Kami terkejut dan tidak percaya dengan apa yang kami lihat kerana wanita itu ada ekor," katanya. - Agensi

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: