NUFFNANG

Sabtu, September 07, 2013

GEMPAR PENEMUAN IKAN BERKAKI MANUSIA DI NIGERIA

Inilah ikan berkaki manusia yang mengemparkan pekan Ibadan Nigeria
Beratus-ratus penduduk Ibadan sebuah pekan kecil di Nigeria bergegas keluar untuk melihat kelibat ikan pelik yang dikatakan mempunyai bahagian-bahagian manusia di kawasan pasar.


Insiden itu berlaku apabila penjual ikan menemui makhluk aneh selepas mengeluarkan bungkusan ikan beku untuk dijual kepada pelanggan. Setelah membuka bungkusan ikan beku dan merendamkan kedalam air beliau terkejut mendapati seekor ikan dan separuh manusia.

Berita mengemparkan ini telah menyebabkan ramai orang datang kepasar tersebut untuk melihat sendiri kejadian yang menakjubkan ini. Akibat keadaan tidak terkawal pihak polis dari balai Mapo yang berdekatan telah dipanggil untuk mengawal keadaan.

Penjual ikan tersebut kini telah dibawa kebalai polis untuk di ambil keterangan lanjut dan di beri perlindungan daripada di kerumuni orang ramai.
Menurut pakar perikanan disana perkara ini memang boleh terjadi akibat evolusi. Kerana suatu ketika dahulu juga ada dilaporkan penemuan ikan berkaki manusia. 
Dan ada sejenis ikan di lautan "Axolotl salamander" yang boleh berjalan dan mempunyai kaki,tetapi tidaklah seperti kaki manusia.

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: