NUFFNANG

Selasa, September 02, 2014

VIDEO: GEMPAR! BUMI TERBELAH DI MEXICO

MEXICO - CUACA bumi yang tidak normal sejak beberapa tahun kebelakangan ini telah menyebabkan banyak berlaku fenomena ganjil dan luar biasa di bumi.


Terbelah dan retak sejauh hampir 2km dengan kedalaman 8 meter dan lebar lebih 5 meter.
Yang terbaru berlaku pada 17 ogos 2014 di Mexico, sangat mengemparkan dan membingungkan saintis. Dimana bumi Mexico telah terbelah dan retak sejauh hampir 2km dengan kedalaman 8 meter dan lebar lebih 5 meter. Kejadian luar biasa ini telah menimbulkan ketakutan rakyat Mexico.
BINGUNG...SAINTIS MASIH TIDAK MENGETAHUI APA PUNCANYA
Menurut para saintis tiada sebarang gegaran gempa bumi yang berlaku pada masa kejadian juga tiada direkodkan sebarang laluan air bawah tanah dikawasan tersebut. Jadi apakah puncanya secara tiba-tiba bumi Mexico retak dan terbelah dengan begitu dahsyat.
Puncanya masih dalam siasatan. Tetapi khabar angin telah merebak mengatakan kejadian ini berlaku disebabkan Planet Nibiru sedang menghampiri bumi. Kehadiran planet ini memberi kesan kepada medan magnet bumi, dimana rekahan bumi boleh berlaku secara tiba-tiba. 
Planet Nibiru di katakan sebuah planet yang besar dan mempunyai orbit yang sangat elips, iaitu berbentuk bujur. Planet ini juga telah diramal akan tiba ke sistem suria dan akan menganggu medan magnet bumi. 
Juga dikhabarkan akan menghancurkan bumi. Planet ini juga dikatakan akan menghampiri sistem suria bumi setiap 36,000 tahun sekali.

Tetapi janga risau! semua ini hanyalah spekulasi. Namun kebenarannya masih belum terbukti.
Retak muncul minggu lepas dan melintasi Lebuhraya 26 antara Hermosillo, di barat laut Mexico, dan Teluk California.
LOKASI KEJADIAN
Sehingga berita ini ditulis ahli geologi masih menyiasat apa yang boleh menyebabkan fenomena ini.

VIDEO BUMI MEXICO MEREKAH

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: