NUFFNANG

Jumaat, Oktober 12, 2012

Manusia Berwajah Monyet dari Gorontalo

Akibat kata-kata si ayah, Budak perempuan ini memiliki ciri fizikal seperti kera. Bahagian rahang kelihatan muncung ke depan,  sementara di sekitar wajah dan sekitar tubuhnya ditumbuhi banyak bulu halus yang lebat. Menurut penduduk setempat, Ibunya Fatma Nusi sangat gemar makan buah - buahan setiap hari semasa mengandung. 


Ucapan Jadi Kenyataan
"Kamu minta buah terus-menerus, macam mengandung bayi monyet saja". Itulah kata-kata yang sering diucapkan oleh si ayah, Semasa Fatma mengandung putri keduanya itu.

Kata-kata yang diibaratkan sebagai kutukan oleh siayah Septi (Nama kanak-kanak itu), Yang kesal kerana isterinya selalu mengidamkan buah-buahan itu, kemudian diyakini sebagai penyebab anaknya dilahirkan dengan wajah seperti seekor kera.
"Mungkin ucapan itu didengar Tuhan dan akhirnya menjadikannya kenyataan sebagai cubaan bagi saya dan suami," ujar Fatma dengan nada sendu, mengenang rasa pedih saat hamil.
Tiga tahun sejak Septi dilahirkan, Fatma terpaksa membesarkan ketiga-tiga anak setelah diceraikan suaminya yang malu kerana mempunyai anak dengan fizikal yang berbeza dengan kanak-kanak normal yang lain.
Rasa pedih kian menusuk kalbu Fatma, ketika melihat anaknya sejak usia empat tahun kadang-kadang berjalan merangkak dan kelihatan lincah seperti kera. "Saya sering memarahinya kalau berjalan merangkak. Takut akan jadi kebiasaan dan orang-orang akan yakin dia memang hampir seperti monyet, "ujar Fatma namun saya yakin Septi hadir dalam kehidupan saya untuk menguji sebesar apa sabar dan kasih sayang terhadapnya," kata Fatma mengakihiri perbualan.
LIHAT VIDEO . . .

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: