NUFFNANG

Isnin, November 11, 2013

SUBHANALLAH ANAI-ANAI TIDAK SANGGUP MEMAKAN AYAT-AYAT ALLAH

Inilah kebenaran Al-Quran, Kejadian kebesaran Allah yang menakjubkan, kebiasaan nya anai-anai akan memakan apa saja seperti buku dan kayu. Kejadian menakjubkan ini di mana Al-Quran yang di makan anai-anai tetapi tidak pada tulisan atau huruf-huruf Al-Quran yang berbahasa Arab.

Kejadian ini berlaku di dalam rumah seorang muslim bernama Md Farooq, penduduk Tappachabutra, Hyderabad India, anai-anai ini telah memakan sebuah AL-QURAN lama yang berusia 100 tahun.
Keseluruhan kulit naskah Al Qur’an dan kotak yang melindungi AL Quran tersebut telah rosak atau hampir musnah kerana dimakan oleh anai-anai, termasuklah terjemahan Al-Quran yang didalam bahasa urdu.

Tetapi yang menakjubkan adalah, Anai-anai tersebut tidak menyentuh huruf-huruf asli dari Al-quran yang bertulis dalam bahasa arab dan semuanya masih boleh dibaca.
Al-Quran ini disimpan untuk paparan awam di Majlish Bachao Tahreek pejabat (MBT) di chanchalguda Hyderabad.
Gambar menunjukkan Maulana Sayed Shah Badur u Din Qadri al Gillani dan Dr Khayam Khan, Encik Amjad Ullah Khan dan lain-lain melihat Keajaiban Al-Quran. Di The Salar Jung Museum.

Allah akan memelihara ayat-ayat suci ini ada disebutkan di dalam Al-Quran:

إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

"Sesungguhnya Kami-lah yang menurunkan Al-Qur'an, dan sesungguhnya, Kami benar-benar memeliharanya." – Al-Hijr (QS.15:9)

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: