NUFFNANG

Isnin, November 18, 2013

TAUFAN HAIYAN BALASAN ALLAH KERANA MEROBOHKAN MASJID

Mungkin ramai yang tidak mengetahui disebalik kejadian ini ada sesuatu yang telah berlaku disana. Mungkin ini adalah satu bala dan balasan Allah yang menimpa negara tersebut setelah sebuah masjid dirobohkan di Pasay City, Manila.



MASJID dirobohkan disubuh hari membangkitkan kemarahan umat Islam disana
Semata-mata untuk memberi laluan pembinaan pusat membeli-belah. Dalam kejadian tersebut pergolakan telah berlaku. Demi mempertahankan masjid tersebut beberapa penduduk Islam telah terbunuh dan cedera.

LIHAT VIDEO

Taufan Haiyan yang turut membawa puting beliung terkuat di dunia, mula membadai Filipina awal pagi Jumaat dengan kelajuan angin sehingga 375 km sejam. 
SUBHANALLAH dahsyatnya Taufan Haiyan di lihat dari satelit...
Haiyan yang bermula di Pulau Samar, kira-kira 600 kilometer di barat daya Manila. Meragut ribuan nyawa dan ribuan lagi cedera.



Taufan Haiyan yang sangat dahsyat sehingga mencetuskan ombak besar seperti tsunami melanda pulau-pulau di Filipina sejak Jumaat lalu. 

Taufan Haiyan turut mengakibatkan kemusnahan teruk di sekurang-kurangnya enam daripada 7,000 kepulauan negara itu dengan Leyte, Pulau Samar dan bahagian utara Cebu paling teruk sehingga menjadikan bandar-bandar ini seperti padang jarak padang terkukur.

2 ulasan:

Azlan Strider berkata...

fuh..baru tahu pasal benda nie..terima laa balasan Allah s.w.t..

Regards,
-Strider-

Tanpa Nama berkata...

Ada bukti konkrit ker? Camtuh kat acheh tuh? Talk is cheap....

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: