NUFFNANG

Ahad, November 24, 2013

VIDEO PEMBANTU RUMAH DIDERA KEJAM

Kalau di tempat kita selalunya keluar berita pembantu rumah mendera anak majikannya. Tapi di Arab Saudi selalunya yang kena dera adalah pembantu rumah itu sendiri. Satu video yang di muat naik di LiveLeakK.Com telah mendedahkan seorang pembantu rumah berbangsa Ethiopia digantung kakinya keatas lalu dipukul tanpa belasa kasihan oleh seisi keluarga.

Difahamkan keluarga tersebut berbangsa Arab Saudi, kerana satu kesalahan yang kecil...memang zalim dan sadis sekali. Menurut satu laporan baru-baru ini dari "Amnesty International" menyelar pencabulan hak asasi manusia di negara itu semakin teruk terutama kepada pembantu rumah warga asing

.Dinegara-negara Teluk pembantu rumah warga asing dianggap sebagai hamba, bayaran upah yang tidak setimpal dengan keringat yang dikeluarkan serta dilayan sebagai tawanan oleh majikan masing-masing.

LIHAT VIDEO

Ini bukan perkara baru disana tetapi sudah lama, dan seolah-olah telah menjadi tradisi. Beruntunglah bibik-bibik yang kerja dinegara kita. Bukan saja dilayan dengan baik malah gajinya juga agak lumayan. Hujan batu dinegara sendiri hujan emas dinegara orang...lebih baik di dinegara sendiri.  

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: