Nuffnang Ads

Menarik untuk dibaca!

Loading...

Sabtu, Jun 30, 2018

PETUA HIDUNG TERSUMBAT YANG RAMAI TIDAK TAHU

Korang mesti ada pengalaman kan anak hidung tersumbat. Tido pon tak lena. Kejap-kejap jaga, kejap-kejap jaga. Kalo budak dah besar, pandai laa nak bagi tau. Kalo baby atau anak umor setahun dua tahun gitu, faham faham je laa kannn. Kesiannn sangat.

Bila time camni, setakat balm je tak cukup. Cuba ikut petua nie.

Ambil 2 ulas bawang putih, bakar dengan kulit-kulit sekali takpa. Pastu ambik minyak masak yang belom guna. Gaulkan bawang putih dah bakar tadi dengan minyak masak. Sapukan kat tapak kaki anak korang tu. Lepas sapu tu nak pakaikan stokin pon boleh. InsyaaAllah hidung tak sumbat dah, bangun pagi esok selsema akan kurang.
Kita geng ibu-ibu nie mesti hepi cam dapat hadiah sejambak bunga bila anak dapat tido lena. Mungkin korang dah tau petua nie. Mana laa tau kot tak ingat kannn. Petua nie memang menjadi tau. Cubalahh.

Sumber FB
Norashikin Yusof ll
#SharingIsCaring.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

X-COPY



Configuration After installing, you might want to change these default settings: