NUFFNANG

Isnin, Disember 16, 2013

GEMPAR SUARA DARI LANGIT MUNCUL DI CANADA

SEHINGGA kini saintis masih  tidak tahu bunyi apakah itu.
Wilayah Terrace, Canada telah di gemparkan dengan bunyi yang sangat mengerikan seolah-olah bunyi tiupan terompet yang bergema dan sangat jelas bunyinya, bunyi yang amat dahsyat itu pula seolah-olah datangnya dari langit.

7:30 Pagi penduduk digemparkan dengan bunyi dari langit...
Penduduk setempat mengatakan mereka terbangun pada pukul 7:30 pagi sebaik saja terdengar bunyi aneh dan misteri itu selama hampir 10 minit. Kerana ketakutan kebanyakkan penduduk tidak berani untuk keluar dari rumah. 

LIHAT DAN DENGARKAN SENDIRI FENOMENA MISTERI INI...

Namun ada juga penduduk yang sempat merakamkan kejadian yang amat mengemparkan ini. Sebelum ini mereka pernah terdengar bunyi misteri dari langit namun tidak sekuat dan sekeras pada kali ini.
INILAH fenomena Aurora
Menurut seorang Profesor fizik disana, bunyi ini mungkin dihasilkan akibat berlakunya fenomena 'Aurora'. Tetapi ramai yang menolak teori ini kerana fenomena 'Aurora' tidak menghasilkan bunyi seperti ini.
LOKASI kejadian Wilayah Terrace, Canada
Teori popular kemungkinan bunyi misteri ini dihasilkan oleh aktiviti elektromagnetik dan pergerakan kerak dalam bumi atau hanya bunyi kereta api, namun penduduk berkeras suara misteri ini bukan dari rel kereta api yang berdekatan, kerana menurut mereka bunyi itu amat dahsyat dan bukanya datang dari bumi.

Bunyi dan suara dari langit ini sebenarnya telah dilaporkan di seluruh dunia dalam beberapa tahun terakhir ini, termasuk Russia, Eropah, Amerika dan Malaysia (Samarahan).

Laporan suara-suara aneh dari langit di seluruh dunia mulai disebar di internet pada tahun 2011, dengan gelaran 'Terompet langit'. Wallahhu a’lam. - ALAMCYBER2020-

VIDEO FENOMENA KEJADIAN BUNYI DARI LANGIT DI SELURUH DUNIA :

1 ulasan:

Fiq berkata...

tiupan sangkakala

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: