Nuffnang Ads

Sabtu, Februari 22, 2014

EKZOS BULUH 'SENIMAN BUJANG LAPOK' JADI KENYATAAN

BABAK dalam 'Seniman Bujang Lapok' pasal ekzos buluh
"OOHHH!!! dia pakai exzos besi rupanya, patutlah bunyi, pom! pom! pom! kuat sangat...apa kata kita gantikan dengan ekzos buluh", ini lah dailog keramat Sudin dalam filem seniman bujang lapok yang paling di ingati hingga sekarang.


LIHAT VIDEO :

Ajaibnya walaupun dailog itu di ucapkan puluhan tahun dulu oleh Sudin, namun siapa sangka dailog keramat ini telah menjadi kenyataan pada zaman sekarang. Ceritanya begini, seorang petani tidak mampu kerana terlalu miskin untuk mengantikkan ekzos motorsikalnya yang patah dan telah berkarat.
Namanya Fang berasal dari pekan Chongzuo di China. Dia telah mengunakan idea 'Seniman Bujang Lapok' untuk mengantikan ekzos motorsikalnya dengan sebatang buluh, walaupun Fang tidak pernah menonton filem tersebut lucu kan...
Idea Fang menjadi, ekzos buluhnya berfungsi seperti ekzos biasa dan bunyinya agak senyap berbanding dengan ekzos besi. Seperti dalam dialog 'seniman bujang lapok' ekzos besi bunyinya kuat pom!pom!pom! sebab itulah si Sudin nak tukar dengan ekzos buluh biar bunyinya senyap sikit, dan tidak menganggu jiran sebelah hendak tidur agaknya.
Sekarang motorsikal Fang menjadi popular dan jadi perhatian kemana saja beliau pergi. Betul kat aorang tua-tua "Tiada rotan akar pun berguna juga". -ALAMCYBER2020-

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

X-COPY



Configuration After installing, you might want to change these default settings: