NUFFNANG

Isnin, Mac 17, 2014

PENEMUAN HAIWAN MISTERI DI PADANG PASIR QATAR

Makhluk-makhluk ini melompat seperti kanggaru, mempunyai telinga seperti arnab, suaranya seperti anak ayam, kakinya seperti seekor kanggaru dan tangannya kecil seperti T-Rex ( Dinosour ganas zaman silam). Memang pelik dan luar biasa makhluk yang satu ini.




Inilah makhluk misteri dan luar biasa dari padang pasir yang telah berjaya di rakam oleh para saintis buat pertama kalinya di padang pasir Qatar. Ia sejenis mamalia kecil yang hanya keluar pada waktu malam dan sesekali pada waktu siang saintis mengelarkan haiwan misteri ini sebagai 'Jerboa'.

LIHAT VIDEO :

Saintis berkata rakaman itu membantu penyelidik untuk mengetahui lebih lanjut tentang haiwan misteri ini. Spesies yang dimaksudkan dikelaskan sebagai terancam dalam senarai IUCN Red.

Haiwan yang luar biasa ini telah difilemkan di padang pasir Qatar semasa satu ekspedisi.

Rakaman ini telah mendedahkan bahawa makhluk misteri ini menghabiskan waktu siang di dalam lubang di bawah pasir, dan makanan makhluk ini terdiri daripada serangga.

LIHAT VIDEO :

Jerboa bertelinga panjang seperti Mickey Mouse padang pasir, comel seperti dalam komik.
"Semua orang berfikir padang pasir adalah kawasan benar-benar sepi dan tiada hidupan comel, tetapi sebenarnya tidak".-ALAMCYBER 2020-

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: