NUFFNANG

Selasa, November 25, 2014

TAK TAHAN DIEJEK PUNCA ADIK MOHD. SHARIQAL SIDEK 3 TAHUN DIBUNUH KEJAM

Lelaki OKU akui sakit hati, tampar kepala kanak-kanak 3 tahun hingga maut 
 Mohd. Shariqal Sidek 3, tahun yang dibunuh dengan kejam
BEAUFORT - Lelaki yang ditahan untuk membantu siasatan kes bunuh seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun di Kampung Selagon dekat sini, Jumaat lalu, dikatakan berbuat demikian kerana tidak tahan sering diejek mangsa.

Dia yang berusia 30 tahun sering diejek Mohd. Shariqal Sidek sejak berpindah ke kampung tersebut dan berjiran dengan keluarga mangsa yang juga mempunyai pertalian saudara dengannya, sejak empat bulan lalu.

Dendam lelaki berkenaan yang cacat di bahagian kaki akhirnya sampai kemuncak pada hari kejadian, menyebabkan dia bertindak ‘melarikan’ mangsa dengan keretanya sebelum menampar kepala kanak-kanak malang itu berkali-kali sehingga pengsan.
SEORANG anggota polis menunjukkan lokasi penemuan mayat Mohd. Shariqal Sidek di tepi sungai di Kampung Jempangah, Beaufort
Lokasi mayat mangsa ditemui
Panik apabila melihat kanak-kanak itu pengsan serta mulutnya berbuih, dia mencampakkan mangsa di tepi sebatang sungai di Kampung Jempangah berdekatan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) St. John di sini, hampir 10 kilometer dari kawasan kejadian.

Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Mustaffa Maarof Mustaffa berkata, hasil soal siasat terhadap suspek, lelaki itu mengaku sudah lama menyasarkan mangsa kerana berasa sakit hati.

‘‘Isteri suspek dan ibu kepada kanak-kanak itu mempunyai kaitan persaudaraan. Suspek ada seorang anak dan tidak memiliki rekod jenayah,’’ katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Beaufort di sini, hari ini.

Mohd. Shariqal dilaporkan hilang sejak Jumaat lalu ketika bermain bersama dua orang abangnya iaitu Mohd. Syahfuddin, 8; dan Mohd. Syahrizam, 6, di kawasan kebun getah yang terletak bersebelahan rumah suspek.
MOHD. SYAHFUDDIN SIDEK menunjukkan kawasan dia dan dua adiknya bermain sebelum Mohd. Shariqal dilaporkan hilang di Kampung Selagon, Beaufort
Mangsa dikatakan keluar dari rumah kira-kira pukul 6.30 pagi tanpa disedari ibunya, Samine Rawel, 24. Kedua-dua abang mangsa kemudian memaklumkan kepada ibu mereka tentang kehilangan Mohd. Shariqal.

Misteri kehilangan mangsa akhirnya terjawab apabila dia ditemui mati pada pukul 2.15 petang semalam selepas suspek yang ditahan membawa pihak polis ke lokasi penemuan mayat terbabit.

Mustaffa Maarof seterusnya memberitahu, suspek yang tidak mempunyai pekerjaan tetap itu ditahan reman selama seminggu dan disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Katanya, pihaknya turut mengesahkan suspek tidak mempunyai rekod sakit mental.

‘‘Suspek merupakan OKU kerana cacat di bahagian kaki akibat kemalangan jalan raya,’’ ujarnya.
Ibu bapa kanak-kanak malang bersedih dengan kejadian tersebut
Beliau berkata, bapa kanak-kanak itu baru bekerja di ibu negara dan merancang untuk membawa keluarganya berpindah ke sana pada Februari nanti.

Katanya, mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Queen Elizabeth (HQE), Kota Kinabalu untuk bedah siasat.

Sumber asal / Utusan Online

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: