NUFFNANG

Rabu, September 05, 2018

Menyeramkan...siapa budak itu?

Siapa budak tu?

HAIRAN, tiba-tiba ada gambar wajah kanak-kanak di dalam kereta Proton Wira yang terbabit kemalangan maut di Kilometer 21, Jalan Gua Musang-Kuala Krai, dekat Gua Musang, semalam.

Gambar itu dirakam anggota bomba ketika operasi menyelamat mangsa kemalangan dan bomba mengesahkan ketika kejadian, hanya ada seorang mangsa saja dalam kereta terbabit.


Dalam kemalangan pada 4.30 petang itu, kereta yang dipandu oleh Mohd Salimi Mohd Razali, 34, bertembung dengan kenderaan pacuan empat roda dari arah bertentangan selepas dia dipercayai gagal memotong kereta di hadapannya di garisan berkembar.


Ketua Operasi Bomba, Awang Mamat berkata, pihaknya hanya menyedari ada kanak-kanak dalam gambar itu selepas ia dimasukkan di dalam kumpulan WhatsApp Bomba.


"Ia sangat menghairankan kerana tiada kanak-kanak di lokasi kemalangan itu," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Pemandu lain, Fauzi Harun, 39, berkata, lokasi itu sering berlaku kemalangan maut dan ada yang mendakwa pernah nampak lembaga menakutkan.


"Kami selalu melalui jalan berkenaan tanpa mengira waktu dan seram juga apabila melihat gambar yang menunjukkan seorang kanak-kanak berada dalam kereta kemalangan itu," katanya.

Tragedi garisan berkembar

PEKERJA balak maut apabila kereta yang dipandunya bertembung dengan kenderaan pacuan empat roda di Kilometer 21, Jalan Gua Musang-Kuala Krai, Gua Musang, semalam.

Mohd Salimi Mohd Razali, 34, berasal di Rancangan Tanah Felda Chiku 1, tersepit di tempat duduk pemandu dan meninggal dunia di tempat kejadian.

Bagaimanapun, dalam kemalangan pada 4.30 petang itu, pemandu kenderaan pacuan empat roda, Muhamad Aifa Abdul Halim, 35, dan penumpangnya, Mohd Zamri Mat Ghani, 36, hanya cedera.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Mohd Taufik Maidin berkata, kejadian berlaku ketika kereta dipandu mangsa dalam perjalanan dari Gua Musang menghala ke Kuala Krai.

Beliau berkata, sebaik tiba di lokasi mangsa dikatakan gagal memotong kenderaan lain di garisan berkembar lalu bertembung dengan kenderaan pacuan empat roda dari arah bertentangan.

Berikutan kejadian itu, katanya, kereta yang dipercayai dipandu laju oleh mangsa berpusing beberapa kali sebelum merempuh tiang elektrik.

"Mangsa tersepit di dalam kereta yang remuk teruk itu dan terpaksa mendapat bantuan sepasukan anggota bomba untuk dikeluarkan," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Mohd Taufik berkata, kekerapan berlaku kemalangan di Jalan Gua Musang-Kuala Krai sejak kebelakangan ini dipercayai disebabkan kecuaian pemandu.

"Kami juga mendapati mangsa yang memandu kereta Proton Wira itu tidak mempunyai lesen memandu," katanya.

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: