NUFFNANG

Sabtu, Februari 15, 2014

MESIN PELIK BOLEH PANJAT POKOK KELAPA

PEMANJAT dan pemetik kelapa tradisional boleh hilang kerja di buatnya. Tuan ladang kelapa pun boleh jimat kos upah orang atau beruk profesional untuk memanjat dan memetik buah kelapa.

KERJAYA yang bakal tinggal kenangan anak cucu
BACA paper la...dah tak de kerja nak buat...
Sekolah 'Melatih Beruk' pun boleh tutup kalau macam ni, Sebabnya mereka sendiri pun boleh panjat dan petik kelapa dengan mesin yang agak pelik buatan negara India ni.
DENGAN bangganya enjin di hidupkan

JENG!JENG! bermulalah pemanjatan yang cukup gah!
Mesin pelik ini namanya 'Black Cat' ataupun 'Kucing Hitam' dalam bahasa malaysia, reka bentuk mesin pemanjat pokok kelapa ni kelihatan sempoi dan ringkas, lebih menyerupai macam motorsikal dan boleh di tunggang untuk bersiar-siar kalau tiada aktiviti memanjat dijalankan. Kira-kiranya kenderaan serba guna la ni.
MINYAK habis tak de masaalah, boleh turun manual (Merangkak la)

ENJIN 'Black Cat'...jangan maian2 kuat panjat pokok  ni...
Agaknya masa sesi percubaan berapa ramai la 'sukarelawan' yang terjatuh dari atas pokok kelapa, biasanya percubaan pertama selalunya gagal. Dah banyak kali percubaan akhirnya baru berjaya 'USAHA TANGGA kEJAYAAN'.
INILAH rahsia 'Black Cat' boleh memanjat pokok!

PENDUDUK kampung teruja...boleh bayar ansuran tak?
Di negara India kalau anda nak tahu ada banyak lagi idea-idea pelik seperti ini. Ini salah satu dari ciptaan pelik disana. Walaupun pelik ini menunjukkan mereka ini sangat kreatif. Mari kita lihat video Mesin panjat pokok kelapa ni di bawah.
KAMI BOIKOT "BLACK CAT"
LIHAT VIDEO :

Tiada ulasan:

NUFFNANG

X-C/P



Configuration After installing, you might want to change these default settings: